Friday, June 10, 2011

Luksusta arkeen

Miten pienet(ja vähän suuremmatkin) asiat osaakin tehdä elämästä luksusta, ainakin jos asiaa alkaa yhtään miettimään. Minä en ole kovin meikkausorientoitunut ihminen ja mitä nopeammin ja helpommin se on hoidettu, sen parempi. Ripsienpidennykset ovat kaltaiselleni ihmiselle todellakin luksusta. Vuosi sitten minulla sellaiset olikin ja voi, kuinka tykkäsin. Meikata ei arkena tarvitse välttämättä huulikiiltoa enempään ja tekoripsiin tottuneena eivät haitanneet näkökenttää tai kutittaneet. Omani myös kestivät hyvänä yli kuukauden. Ainoa ongelma on hinta, syntisen kallista ainakin minun varoillani.

Vai onko sittenkään?

Tässä kohtaa kuvaan astuu Tallinna, tuo jokaisen suomalaisen alennusparatiisi. Katselin juuri hintoja useammastakin kauneussalongista ja hinta on 30-60e! Nettisivujen ja asiakkaiden kommenttien perusteella ihastuin erityisesti tähän 42e hintaiseen salonkiin http://www.felicia.ee/fin_ripsmepikendused.html sijaitsee vieläpä keskustassa. Huolto maksaa tuolla 16e. Melko huomattavan edullista Suomen ryöstöhintoihin verraten.


Yksi kuva jossa minulla on jo pidemmän aikaa ollut pidennykset, eivätkä ole ihan uutuuden tuuheat. Seuraavan kerran otan pidemmät, nämä oli vähän turhan basicit eivätkä kovinkaan montaa milliä omiani pidemmät edes. Täällä viime kesäinen postaus, jossa parempaa kuvaa.

  Maanantainahan Tallinnaan olen menossa, mutta tällä reissulla tuskin ripsiä teetätän, heinäkuussa sitten.  Luultavasti minulla oli myös n.kuukauden välein varaa alkaa käymään korjauksissa mikä kyllä oikeasti helpottaisi mun aamuja ja elämää yleensäkin. Mielelläni kuulisin muiden kokemuksia Virossa otetuista ripsistä, missä, milloin ja hinta.
  Tallinnasta puheen ollen, aivan huippu pasta-ketju Vapiano, avaa ravintolan myös Helsinkiin Mikonkadulle tässä kuussa! Tuorepastaa ja maistuu aivan kuin Italiassa! (Oon käyny Italiassa ja siks tiiän :D)


Seuraavalla reissulla ei siis välttämättä tarvitse päästä tänne maistelemaan pastaa, mutta New Yorker-liikkeeseen on pakko päästä. Kun olin Prahassa 15-vuotiaana, tuosta kaupasta löytyi vaikka sun mitä ostettavaa, ihania alusvaatteita ja muuta tummanpuhuvaan tyyliin sopivaa. Sen jälkeen en ole kaupassa käynyt ja nyt jännittääkin kuinka mainstreamiksi valikoima on luisunut.


Aiheesta toiseen, pääsykokeet ovat viimeinkin ohi ja todella toivon, että tärppäsi tällä kertaa. Kaikki kokeet tällä viikolla menivät kuitenkin aika hyvin, luultavasti joillain paremmin, mutta aivan varmasti joillain myös huonommin, pitää vain toivoa, että omat paperit selviäisivät tällä kertaa loppuun asti ja koulupaikka irtoaisi.
Hammaslääkäri vielä huomenna ja sitten pääsenkin raivaamaan tätä kämppää vieraita varten(ja vähän muutenkin) joskos sitten kehtaisin enemmän laittaa kuvaa mun asunnosta.

No comments: