Saturday, May 7, 2011

Mulle ei kelpaa nyt mikään!

Aiemminkin olen peräänkuuluttanut laadukkaiden urheiluvarusteiden puolesta, joten nyt olen pienoisessa kriisissä.

Mun aivan ihanat rakkausratsastushousuni sanoi riks raks poks tänään kun olin hevosen kaa lenkillä. Kyseessä ei ollut tapaturma, vaan housut oli yksinkertaisesti loppuun kulutetut. Kokopaikkaiset Cavallon liituraitaiset housut kyseessä, mokka oli niin kulunut, että repesi.  Neljä vuotta ne oli mulla ja 3 niistä aktiivisessa käytössä(ei mitään kerran viikossa 45min maneesissa vaan ihan puskissakin ja ainakin kolmesti viikkoon). Ihan hälyttävän paljon mä olin näihin kiintynyt, oikeesti NIIIN mun näköset housut ja vieläpä täydellisen istuvat ja mukavat jalassa. Nyt on sitten kiire löytää uudet edes lähes yhtä kivat housut. Espoossa tai muuallakaan pk-seudulla en ole hevoskamoja shoppaillut juurikaan, niin en edes oikein tiedä liikkeitä saati sitten että mikä olisi hyvä. Maanantaina menen ainakin tuohon Suomenojan Hevosmereen ja Kilon Hipposporttiin katselemaan, että mitäs löytyisi.

Vaatimukset ovat kyllä aika korkealla, kokopaikkaiset, ei mitään kangas tai tekomokka-paikkoja ja ohut,istuva kangas, koska kesäkausi-housut haussa. Talveksi tarvitsen kyllä myös uudet, sillä noi vanhat on niin kauhtuneet(ne on ostettu kun olin tyyliin 11 xD). Sitten tietysti se ulkonäköasia, ois ihan kiva jos ei tartteis jossain beigeissä tai ruskeissa vedellä...inhoan nimittäin kyseisiä värejä vaatteissa. Minusta on oikeesti tärkeää, että ratsastusvaatteetkin on sellaisia, että ne mielellään päälle laittaa. Nuo housut oli esimerkiksi sellaiset, että kun ne jalkaan veti tuli heti rentoutunut ja hyvä olo. Se mielentila kuitenkin vaikuttaa siihen ratsastukseenkin aika paljon.


Tässä joku 2008 vuodelta oleva kuva Helmikistä ja minusta, jos oikein muistan niin tämä on meidän ihan ihan ekalta yhteiseltä ratsastukselta, sillä selittynee Helmin sangen hapan ilme. Tuollainen se taitaa nykyäänkin olla aika monille. Kuvassa tosiaan näkyy nää mun housut aika hyvin, rip :(


Tässä myös housut näkyy aika hyvin. Kuvassa Penny, jolla ratsastin yhden kesän . Vanha, mutta hyvin vauhdikas pv-tamma. Tykkäilin.

Ps. Tiedän itsekin, että otan tän asian ehkä vähän turhan herkästi...

No comments: