Monday, September 6, 2010

Sateenkaaren tuolla puolen

Tunnettuani itseni noin 19 ja puoli vuotta voin kertoa, että mulla on ikuinen kaukokaipuu. Se ei tarkoita,etten osaisi tarttua hetkeenkin silloin tällöin, mutta mun veri jotenkin vetää muutoksiin. Minä en ole ikinä ajatellut mitään paikkaa erityisesti kotina, ainoastaan sen hetkellisenä asuin paikkana. Siksi saatan matkoilla ollessani hyvinkin sanoa 'ja tän jälkeen kotiin' eli hotelliin,se on mun koti silloin. Jotain mun liikkeen halusta kertoo varmaan myös mun rakkain harrastus eli hevoset ja se on se kovaa meneminen. Niin ja autolla ajaminen, maailmaan kyllästyneenä monikaan asia ei ole vapauttavampaa kuin ajaa vähän nätissä maisemassa musat täysillä. Näin teen aina kun hevosta ei ole saatavilla.

En oikein tiedä mistä tää idea muhun viime torstaina putkahti,kai tästä turhautuneisuudesta ja netin päättömästä selailusta, aion hakea Lontooseen opiskelemaan jotain historiaan liittyvää,ainakin osittain historiaan, kirjallisuus kiinnostaa myös. Eli arkeologia,taidehistoria,historia ja kirjallisuus ja niiden sekoitukset(eli että tasaisesti kahden aineen opiskelua) on mun hakukohteita. Yliopistoista Goldsmiths ja Queen mary ainakin.Mahdollisesti myös London college of communication. Viime päivät on täyttyneet tiedon hankinnalla aiheesta ja paljon on kyllä opittavaa jo ihan pelkästään hakua varten. Yllättävän hyvin olen tainnut kuitenkin jo päästä jyvälle ja olen hieman ehtinyt miettiä keneltä pyytää suosituksia.

Oikeastaan syy miksi kirjoitan tätä merkintää on, että minun täytyy ilmoittaa ikävä kyllä, että olen jatkossa entistä pienemmällä budjetilla liikkeellä eli ostoksia on liiemmin turha odotella, jotain pientä ja tarpeellista tietysti ja Lontoon joulukuun reissulla sallin itselleni vähän käyttörahaakin. Ratsastukset ei onneksi maksa kauheasti mutta bensaa kuluu ja jotain minunkin on syötävä,tosin tutkin juuri tänään kauppareissulla missä kaikessa voin säästää ja löysin monta monta tapaa, etenkin jo entisestää vähäistä lihan syöntiäni vähennän ja sitten tää mun raha ja kalori pommi eli herkut, niitä on oikeesti vähennettävä entistä suuremmalla syyllä. Tavoite olisi säästää ainakin noin tonni lisää vuoden päähän, suurin osahan siitä tulee tietenkin sitten kevään/kesän töistä, toivottavasti saisin kokoon suuremmankin kassan, mutta töistä kun en tiedä niin en unelmoi suuremmista rahoista.

Huomenna menen koeratsastamaan yhtä hevosta, Kimmoa, että tulenko sen kanssa nyt toimeen mitenkä ja alanko ratsastamaan sillä vai en. Ei kyllä tule mieleen syytä miksen pärjäis hänen kanssaan.
Ps.tarvitsen uutta luettavaa

No comments: