Friday, September 10, 2010

I won't let u murder it

Käväisin aamulla(joo,mun aamu on klo14-16) kirjastossa ja lainasin ihan kiitettävän kasan lukemista ja kaksi leffaakin. Mulle käy _aina_ kirjastossa silleen, että oon ollu siel noin 5min ja sylissä jo joku 6 kirjaa ja sit joudunkin jo lähtee kun tiiän etten jaksa kantaa enempää plus en kerkeä lukea enempää ennen eräpäivää. Niin,tosiaan mulla on valitettavan paksu maku kirjoissa, mitä enemmän sivuja sen parempi. Minä inhoan sitä tunnetta kun huomaa, että ah niin mahtava ja ihana kirja on lopussa. Niin paljon kuin mä kirjoja ja lukemista rakastankin, niin vihaan aloittaa uutta kirjaa. Mun on vain pakko, mutta se on jotenkin tosi turhauttavaa aloittaa uusiin hahmoihin,maihin ja kulttuureihin tutustuminen. Vähän niinkuin uudella hevosella ratsastaminen, tsiisus se on inhottavaa kun on itse niin pihalla(kyllä, enemmän kuin lumi-ukko). Tässä piileneekin syy mun vaniljasyndroomaan.
   Vaniljasyndrooma on jonkin tasoinen neuroosi(kai) ja siinä on kyse siitä, että jäätelöä valitessa valitsee vaniljan,koska se on ah niin tuttu ja varmasti hyvä valinta, vaikka se lakutoffeepistaasisuklaa-hommeli ois tosi mielenkiintoisen oloinen ja varmaan ihan hyvää, mutta mitä jos ei olekkaan ja otankin sitä ja sit en saakkaan hyvää jätskiä vaan jotain pahaa. Ei, parempi pelata varman päälle. Mun elämässä tätä voi soveltaa sekä syömisiin,lukemisiin,ratsastettaviin ja oikeastaan kaikkeen. En halua ottaa riskejä ja muuttaa jotain tottumusta jos se on todettu riittävän hyväksi. Toisaalta mä olen tajuttoman seikkailunhaluinen ja tää mun neuroosi hidastaa mua monella elämän alueella ja toisaalta myös turhauttaa. Joskus kun mut 'pakotetaan' valitsemaan se epämukava vaihtoehto, paras esimerkki varmaankin ratsastuskoulu. Aina ei saa sitä vanilja-ponia.
Enkä mä edes tykkää vanilja jätskistä!

Tosiaan, asiaan, joka oli mun kirjastoreissun antimet. Mun oli pakko osittain turvautua tuttuihin tuotteisiin.
Emily the strange-Pimennon päivät(oikeesti,pakko olla edes jotain aivan 100% varmasti hyvää luettavaa.)


Toinen mun luottovalinta oli Leonardo DiCaprion leffa Valheiden verkko,en ole aiemmin katsonut sitä, mutta koska siinä on Leo se ei voi olla ihan tosi huono(paitsi että Revolutionary road muuten on...). Lisäksi lainasin kirjan nimeltä kirjastokissa ja Sofi Oksasen pelko-kirjan(neukkuvallan alaisen Viron historia, hyvä verestää muistia hissan asioissa ja teroittaa mun diktatuuri/diktaattori vihaa).Lisäksi Himoshoppaajan ratkaiseva askel tarttui mukaan kevyeksi lukemiseksi ja samoin Pamela DesBarresin Kuumana bändiin,kertoo siis kirjoittajan bändärivuosista(sivumennen sanoen vannoin joskus, että musta tulee Mansonin bändäri,mut ehkä mulla on siitä jo tälle elämälle riittävästi kokemusta).

Huomenna mummon tulee Kuopiosta etelän visiitille ja if I'm lucky saan jotain ostoksia,esim arkeologian kurssikirja ois kova sana. Tosiaan mun opiskelu alkaa ensi viikolla,iik, mitenkähän jaksan ekaa kertaa sitten tammikuun istua tunneilla...Ensi viikolla alkaa myös haku ensi talvena alkaviin kouluihin,ammattikorkeisiin siis niin varmaankin haen jonnekin sellaisiin et sais kevään kulutettua edes semi hyödyllisissä merkeissä ennen mahdollista ensi syksyn Lontoota <3

No comments: